@article { author = {morady, khadije}, title = {Entertainment-based approaches to promoting and introducing books: A Case Study of the Ketab Baz}, journal = {Journal of Reading, Continues Learning and Scientific Behavior}, volume = {}, number = {}, pages = {-}, year = {2019}, publisher = {University of Kurdistan}, issn = {2588-4948}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research is to analyze the book program as a routine distributed program on the TV of the Islamic Republic of Iran in the field of books and reading. The reason for choosing this program is its goal of making entertainment and in introducing and promoting the book. The statistical population of the study is all the distributed programs in the first chapter of the Ketab Baz(128 programs) that was collected through the Nasim Network website. The method of research is qualitative content analysis and the data collection tool is a researcher-made checklist. The results of the study showed that the use of Intimate atmosphere, which connects the concept of third place and also the use of a variety of entertaining approaches can be effective in introducing the book and promoting reading. Using known people and expressing their experiences in reading books and introducing effective books by them can invite people to reading.}, keywords = {Entertainment,book,Ketab Baz,promotion,introduction}, title_fa = {رویکردهای سرگرمی‌محور به ترویج و معرفی کتاب: مطالعه موردی برنامه کتاب‌باز}, abstract_fa = {هدف از انجام پژوهش تحلیلی از برنامه‌کتاب‌باز به عنوان یک برنامه پخش‌شده روتین در تلویزون جمهوری اسلامی ایران در زمینه کتاب و کتابخوانی است. دلیل انتخاب این برنامه؛ هدف ساخت آن که توجه به سرگرمی و در معرفی و ترویج کتاب است بوده است جامعه آماری پژوهش کلیه برنامه‌های پخش شده در فصل اول کتاب‌باز(128 برنامه) است که از طریق وب‌سایت شبکه نسیم گردآوری شده است. روش انجام پژوهش تحلیل محتوی کیفی است و ابزار گرداوری داده‌ها سیاهه‌وارسی محقق ساخته است. نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از فضای پاتوق‌گونه که مفهوم مکان سوم را تداعی می‌کند و همچنین استفاده از رویکردهای مختلف نشاط اور و سرگرم‌کننده می‌تواند در معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی موثر باشد. استفاده از افراد شناخته شده و بیان تجربه‌های آنان درباب کتابخوانی و معرفی کتابهای تاثیرگذار توسط آنها می‌تواند افراد را به کتابخوانی دعوت نماید. همچنین تحلیل محتوی 128 برنامه نشان داد که خانواده در دوران کودکی نقش موثر در عادت به مطالعه میهمانان داشته قصه‌گویی در دوران پیش از دبستان در تقویت قدرت شنیداری و افزایش تخیل آنها نقش مهمی را ایفا نموده است.}, keywords_fa = {سرگرمی,کتاب باز,کتاب,ترویج,معرفی}, url = {https://readingj.uok.ac.ir/article_61161.html}, eprint = {} }