TY - JOUR ID - 61165 TI - بررسی میزان همخوانی منابع موجود در ایستگاه‌های مطالعه با نیازهای اطلاعاتی مراجعان آنها در شهر بوشهر JO - دوفصلنامه خواندن، یادگیری مستمر و رفتار علمی JA - RCLSB LA - fa SN - 2588-4948 AU - مرادی, فاطمه AU - خسروی, عبدالرسول AU - معتمد, نیلوفر AD - کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، دانشکده پیراپزشکی، کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران AD - استادیار کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران AD - دانشیار گروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بوشهر، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 1 IS - 2 SP - 85 EP - 99 KW - ایستگاه‌های مطالعه KW - نیازهای اطلاعاتی KW - کتابخانه‌های عمومی بوشهر DO - N2 - هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان همخوانی منابع موجود در ایستگاه‌های مطالعه با نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان آنها در شهر بوشهر انجام شده است. روش: روش پژوهش حاضر پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. ابزار گردآوری داده‌ها، مشاهده و پرسشنامه محقق ساخته بود. جامعه آماری پژوهش مراجعان و استفاده‌کنندگان از طرح «ایستگاه‌های مطالعه» در ۲ مرکز منتخب بود که با روش نمونه‌گیری در دسترس و بر مبنای فرمول عمومی کوکران، تعداد ۳۰۰ نفر مراجعه‌کننده به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS 18 و شاخص‌های توصیفی میانگین، فراوانی، انحراف معیار تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که مراجعه‌کنندگان از خدمات ارائه شده و منابع موجود در ایستگاه‌های مطالعه رضایت کم و در حد متوسط دارند. همچنین وجود کتاب‌های جدید و روزآمد و نقش اطلاع‌رسانی و تبلیغات را عامل مهمی در استقبال مراجعه‌کنندگان دانستند. نتایج: از یافته‌های به دست آمده می‌توان نتیجه گرفت که طرح ایستگاه‌های مطالعه به لحاظ تناسب موضوعی مجموعه با نیازهای اطلاعاتی مراجعه‌کنندگان همخوانی ندارد و توجه به نیاز مراجعه‌کنندگان هنگام گزینش منابع، در دراز مدت موجب همخوانی بیشتر مجموعه با نیازهای اطلاعاتی مراجعان خواهد شد. UR - https://readingj.uok.ac.ir/article_61165.html L1 - https://readingj.uok.ac.ir/article_61165_594e413453c13d0069f901d3da4b4386.pdf ER -