%0 Journal Article %T بازنمایی خواندن در آثار یک نویسنده: مطالعه موردی داستان‌های مصطفی مستور %J دوفصلنامه خواندن، یادگیری مستمر و رفتار علمی %I دانشگاه کردستان %Z 2588-4948 %A صفوی, زینب %D 2017 %\ 11/22/2017 %V 1 %N 1 %P 69-85 %! بازنمایی خواندن در آثار یک نویسنده: مطالعه موردی داستان‌های مصطفی مستور %K کتاب %K مطالعه %K خواندن %K مصطفی مستور %K داستانهای فارسی %R %X هدف: هدف از نگارش این مقاله بیان نمونه­هایی از مصادیق خواندن در آثار یک نویسنده­ی ایرانی – مصطفی مستور - و بررسی جایگاه خواندن در آثار وی است. روش­: این مقاله به شیوه­ی کتابخانه­ای و با نقل شواهد از متن داستان­های نویسنده نگاشته شده است. یافته­‌‌ها: شیوه­ی پرداختن به مقوله­ی خواندن در آثار مصطفی مستور به دو صورت نمود می­یابد: اشاره­ی مستقیم به خواندن و وقوع فعل خواندن میان شخصیت­های داستان، و دیگری اشاره­ی غیرمستقیم به خواندن و استفاده از کتاب به منظور پیشبرد داستان و یا توصیف صحنه. هریک از این دو شیوه در جای خود اثربخش بوده و می­توان گفت نویسنده توانسته حضور کتاب و اهمیت "خواندن" را در آثار خود نشان دهد. نتایج: حضور عنصر "کتاب" در سیر داستان، علاوه بر اینکه حاکی از اهمیت آن در نظر نویسنده است بلکه بدان معناست که "کتاب" و "خواندن" در زندگی جریان دارد. داستان­ها، خط طبیعی خود را طی می­کنند و بی­هیچ مبالغه و تظاهر و به دور از شعارزدگی، حضور کتاب را در بستر زندگی روایت می­کنند، گویی که کتاب و خواندن جزء لاینفک زندگی است. بنابراین اغراق نیست اگر مصطفی مستور را نویسنده­ای دانست که با داستان­های خود "خواندن" را ترویج داده و وی را "مروج خواندن" نامید. %U https://readingj.uok.ac.ir/article_53837_1f49cf9981d74095fd24d8be95af8d36.pdf